Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vzťahujúce sa na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu (systém elektronického obchodu) www.lotsi.sk

1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Údaje o prevádzkovateľovi internetového obchodu LOTSI.sk, ďalej len „obchodník“.

1.2 Obchodníkom je Vladimír Obuch, Podhorská 3, Pezinok 902 01, zapísaný v Živnostenskom registri, reg.č. 1634/99, IČO: 36981729, DIČ: 1020150659, IČ DPH: SK1020150659 , tel. +421 918 112 650, e-mail: info@lotsi.sk (ďalej len „obchodník“).

1.3 Spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy v internetovom obchode nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

1.4 Používaním web-stránok internetového obchodu a potvrdením objednávky dáva spotrebiteľ súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.

1.5 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.

2. Cena tovaru

2.1 Ceny jednotlivých produktov zobrazených na stránkach internetového obchodu sú aktuálne a platné. Ceny sú uvádzané vrátane všetkých daní a poplatkov okrem nákladov na doručenie. Ceny sú uvedené vrátane DPH, keďže obchodník je plátcom DPH.

3. Objednávanie tovaru

3.1 Tovar môže spotrebiteľ objednávať prostredníctvom nákupného košíka na LOTSI.sk (cez webové rozhranie eshopu https://lotsi.sk/)

3.2 Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru”). Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.

3.3 Odoslaním objednávky sa spotrebiteľ zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.

3.4 Obchodník sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.

3.5 Obchodník má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade spotrebiteľovi ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým spotrebiteľ súhlasí. Obchodník má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať so spotrebiteľom (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, …).

3.6 Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje , že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 5 odsek 1 Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

4. Platobné a dodacie podmienky

4.1 Platiť za tovar môže Spotrebiteľ na dobierku a platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány GP webpay.

4.2 Platba je možná len v mene EUR.

4.3 Tovar štandardne dodávame len v rámci Slovenskej republiky. Tovar do ostatných štátov EU odošle obchodník len po dohode so spotrebiteľom. Cena za dopravu mimo územia SR bude spotrebiteľovi oznámená e-mailom ešte pred odoslaním objednaného tovaru.

4.4 Daňový doklad (faktúru) posiela obchodník spotrebiteľovi spolu s tovarom.

4.5 Dodacia lehota na tovar v ponuke obchodníka je vo väčšine prípadov do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je v prípadoch nedostupnosti tovaru na sklade obchodníka 10 dní alebo po dohode so spotrebiteľom sa môže predĺžiť. O predĺženej dodacej lehote a termíne dodania bude obchodník spotrebiteľa informovať pri potvrdení objednávky telefonicky.

4.6 O odoslaní/expedovaní tovaru bude obchodník informovať spotrebiteľa e-mailom.

4.7 Obchodník zabezpečuje dopravu tovaru v rámci Slovenskej republiky prostredníctvom kuriérskej služby PACKETA. Spotrebiteľ si pri zadávaní objednávky zvolí spôsob dodania ktorý mu vyhovuje.

4.8 Poplatky za dopravu tovaru tzv, poštovné+balné.

Cena za dopravu tovaru na určené miesto v SR je určená následovne:

  • Objednávky nad 25,- €
    • doprava, poštovné a balné ZDARMA  – kuriér Packeta/výdajné miesta Packeta/Osobný odber
  • Objednávky do 25,- € (vr.)
    • pripočíta sa suma 3,50 € (pri odosielaní kuriérom)
    • pripočíta sa suma 2,50 € (na výdajné miesto Packety)
    • doprava, poštovné a balné ZDARMA (Osobný odber)
  • Formy platby:
    • dobierka – 1€ (nie je možná pri osobnom odbere)
    • platba kartou online – bez poplatku
  • každý šperk je zabalený do krabičky – bez poplatku
  • sme plátcami DPH
  • platí pre SR

4.9 Miesto odberu je stanovené na základe zadaných údajov pre doručenie v objednávke spotrebiteľa. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.

4.10 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Spotrebiteľ je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky a v prípade poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa. Spotrebiteľ aj obchodník sa takto vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú reklamáciu tovaru.

4.11 Spolu s tovarom dodá obchodník spotrebiteľovi faktúru (daňový doklad). Faktúra slúži zároveň ako dodací list a záručný list.

4.12 Za tovar zodpovedá obchodník až po jeho prevzatie spotrebiteľom. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  1. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

4.13 V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že obchodník bude mať nedostatok tovaru skladom a tak objednaný tovar môže spotrebiteľovi dodať postupne v niekoľkých balíkoch, pričom poštovné a balné platí spotrebiteľ ako za jeden balík.

5. Odstúpenie od zmluvy – Vaše zákonné právo. Vrátenie tovaru

5.1 Spotrebiteľ je v súlade so zákonom 108/2024 § 19 ods. 1, oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od vybavenej objednávky (podľa zákona “od kúpnej zmluvy”), a to v lehote:

    1. do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
    2. 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

5.2 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5.3 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý obchodník zverejňuje na svojom e-shope TU.

5.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa podľa bodu 1 a odsekov a) až b) sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

5.5 Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

5.6 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

5.7 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa zákona č. 108/2024 § 19 ods. 1 znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám.

5.8 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

5.9 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

5.10 Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

5.11 Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je:

    1. poskytnutie služby, ak
      1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
      2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
    2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
    4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
    5. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
    6. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom

5.12 Obchodník poskytuje na stránkach internetového obchodu spotrebiteľovi poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy ako dokument na stiahnutie/nahliadnutie. Poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ nájde na https://lotsi.sk/vratenie-tovaru/

6. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady – reklamácie a záručné podmienky

6.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Spotrebiteľm. Ak sa jedná o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie obchodníkm.

6.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode obchodníka je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil.

Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len časti veci, výmenu časti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má spotrebiteľ, ak ide o odstrániteľné vady, ak však nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

6.3 Záruka sa nevzťahuje na vady:

– spôsobené mechanickým poškodením spotrebiteľom  alebo nesprávnym zaobchádzaním (roztrhnutím retiazky, rozbitím kameňa, poškriabaním, poškodením šperku prítomnosťou chemických látok a pod.)

– spôsobené bežným nosením (bežné opotrebenie – napr. predratie krúžku, ošúchanie povrchového pokovania – pozlátenia šperku a pod)

– spôsobené zanedbaním starostlivosti a údržby tovaru

6.4 Spotrebiteľ môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady aj na výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu.

6.5 Reklamovaný tovar je spotrebiteľ povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry alebo kópiou dokladu z registračnej pokladne. Spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis vady vo formulári, ktorý poskytuje obchodník na stiahnutie TU.

6.6 Reklamáciu tovaru vybavuje obchodník bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu doručenia reklamácie Spotrebiteľm resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..

6.7 POSTUP SPOTREBITEĽA PRI UPLATNENÍ PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY –  REKLAMÁCII:

6.7.1 Spotrebiteľ čo najskôr po zistení vady výrobku odošle tento výrobok doporučene na adresu obchodníka uvedenú v bode 1 spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom vady výrobku. V prípade potreby sa môže spotrebiteľ informovať  na e-mail: info@lotsi.sk príp. na tel. čísle 0918/112 650, kde mu budú poskytnuté všetky potrebné informácie.
6.7.2 V situácii, keď je tovar potrebné zaslať obchodníkovi, koná spotrebiteľ tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.

Adresa na zasielanie reklamácií:
Vladimír Obuch, Podhorská 3, 902 01 Pezinok

Po obdržaní reklamácie od spotrebiteľa vystaví obchodník potvrdenie o vytknutí vady – o prijatí reklamácie s uvedením najkratšej možnej lehoty, v ktorej bude vada tovaru odstránená (max 30 dní, vo výnimočných prípadoch dlhšie, o čom musí byť spotrebiteľ písomne informovaný)

6.8 V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady spojené s odoslaním reklamácie na adresu obchodníka hradí spotrebiteľ. Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje obchodník poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť spotrebiteľa hradí spotrebiteľ.

6.9 Za vybavenie reklamácie (vytknutia vady) sa považuje odovzdanie výrobku spotrebiteľovi po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.

7. Informácia o alternatívnom riešení sporov

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o  alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkm je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27 alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke MSHR); Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Spotrebitelia majú možnosť použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná TU. Spotrebiteľ pri predkladaní podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov on-line. Spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

8. Ochrana osobných údajov

V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov – Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu obchodníka Vladimíra Obucha, Podhorská 3, Pezinok s GDPR ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu Spotrebiteľ na podstránke e-shopu TU.

9. Záverečné ustanovenia

9.1 Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor tel. č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104 fax č.: 02/ 58272 170 http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

9.2 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku

9.3 Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky spotrebiteľ vyjadruje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.

9.4 Tieto obchodné podmienky sú platné od 01.07. 2024.
V Pezinku, dňa 01.07.2024

Registrácia

Sila hesla Very Weak

Zabudnuté heslo

We do not share your personal details with anyone.